A MaréMotrice most a TESUP ügyfele!




Az EcoKnut projekt
Jelenleg Knut, mint szinte minden expedíciós vitorlás, egy dízelmotorral hajtott segédmotorra támaszkodik. És mint minden expedíciós vitorlás esetében, itt is gyakran felmerül a kérdés, hogy vajon a vitorla a segédeszköz, nem a motor.
Olyan témákkal foglalkozik, mint a globális felmelegedés, miközben évente több mint egy tonna gázolajat éget el? Ezek vagyunk mi. A vitorlás nem ritka látvány az Északi-sarkvidéken, azonban ezeken a magas szélességeken ritkán bontanak ki vitorlákat.
A Knut egy megfelelő vitorlás, versenyzésre tervezték. Nem nagyon szereti öregedő, büdös, zajos, olajos motorját. Ám amikor már csak egy kulcsot kell elfordítanunk, könnyű a lusta opciót választani.
A MaréMotrice-nál az a célunk, hogy Knutot 2019 januárja előtt elektromos motorral szereljük fel. Ez nem egy hibrid rendszer (amelyhez dízelgenerátor szükséges az akkumulátorok töltéséhez), hanem egy olyan koncepció, amely magában foglalja a motort és a vitorlázást is – a hajó saját energiát termel. .
Nulla kibocsátás. Ezt energetikai átmenetnek hívjuk… de ez az átmenet nem csak a technológia révén érhető el. Ez mindenekelőtt a szükségletek csökkentéséről és az ipari forradalommal kezdődött trend leállításáról szól. Úgy fogunk vitorlázni, mint az 1800-as navigátorok, ehhez igazítjuk utazási terveinket.
Jelenlegi állapotában, míg a motoros Knut több mint 500 mérföldet képes megtenni, mielőtt utántöltésre lenne szüksége. Az új elektromos motorral autonómiája 50 mérföldre csökken, de akkumulátorai újratöltődnek navigáció közben, köszönhetően a napnak, a szélnek és mindenekelőtt a vitorlás alatti hajó által termelt energiának.
A Knut a fosszilis tüzelőanyagok nélküli sarki navigáció próbapadjaként szolgál majd. Egy első. Egy filozófia is, és nem új: a MaréMotrice három alapítója sok óceánon és hosszú éveken át utazott egy kis vitorláson, egyetlen segédmotorként egy pár evezővel.
Ezt a projektet Marc Wüsttel, a napelemes hajók kivitelezőjével együttműködésben valósítják meg.