top of page

Elektromos jármű töltése saját erővel!

A fenntartható technológia fejlődésben van! A világ számos országa elkezdte ösztönözni a környezetet javító technológiák alkalmazását. Az egyik ilyen technológiai fejlesztés az elektromos autók, buszok és egyéb közlekedési módok elterjedése. A fenntartható szállítás mennyiségének növelése a világon nagyszerű módja annak, hogy csökkentsük a károsanyag-kibocsátást, valamint az emberek és a rakományok világszerte történő szállításának a környezetre gyakorolt hatását. Sokan kezdték követni az elektromos járművek fejlesztésének ezt a trendjét, és saját elektromos autót vásároltak mindennapi közlekedési szükségleteik kielégítésére, a szennyező belsőégésű motoros autók helyett. Természetesen ez egy nagyszerű módja annak, hogy csökkentsük az egyén környezetre gyakorolt hatását, csökkentve az autó szén-dioxid-kibocsátását. Ha azonban az autó töltéséhez használt energiát földgáz- vagy szénerőművekből nyerik, akkor a kibocsátást máshová vezetik, csökkentve az elektromos járművek technológiájának lehetséges hatását.





Ennek a problémának a megoldása az, hogy az autó meghajtására használt villamos energiát károsanyag-kibocsátás nélkül állítják elő. A megújuló energia nagyszerű módja ennek elérésére, a természetes, károsanyag-kibocsátásmentes energiaforrás, a szél, a nap és az árapály kihasználásával. Ez elvileg nagyszerű, de a gyakorlatban nehéz. Az elektromos energia, amelyhez a legtöbb ember hozzáfér, egy adott ország elektromos hálózatából származik. Jelenleg a villamosenergia-hálózatok számára termelt energia nagy részét nem megújuló forrásokból, például földgázból és szénből állítják elő.


Ezek az energiaforrások szennyezést bocsátanak ki a környezetbe, különösen szén-dioxidot és más melegítő anyagokat, ami felgyorsítja a globális felmelegedés folyamatát. Sajnos jelenleg a legtöbb ország hálózatából felvett és az elektromos járművekben felhasznált energia nem tekinthető nulla szennyezőanyag-kibocsátásnak, mivel a szennyező anyagok közvetetten az autó meghajtására szolgálnak. Az energiavállalatok és a kormányok a hálózatok gyors szén-dioxid-mentesítésére törekednek, hogy csökkentsék a szennyező forrásokból előállított villamos energia arányát. Ez magában foglalná a fosszilis tüzelőanyagok, például a földgáz és a szén függőségét, és ezeket megújuló forrásokra, például szél- és napenergiára cserélnék.





Hogyan lehet tehát gondoskodni arról, hogy az autó energiaellátásához használt áram teljesen szennyezésmentes és megújuló legyen? Nos, két fő módszer létezik. Az első, hogy be kell iratkozni egy energiaszolgáltatóhoz, amely az energiájuk száz százalékát teljesen megújuló és zöld forrásokból biztosítja. Ezt úgy érheti el, hogy benéz egy adott szolgáltató weboldalára, és megvizsgálja a megújuló energiával kapcsolatos politikáját. Ezt úgy is el lehet érni, hogy összehasonlító weboldalakat és cikkeket nézeget, hogy melyik szolgáltatók használnak megújuló energiát.


Ez az első módszer néha kissé trükkös lehet a gyakorlatban. Egyes területek egy adott energiaszolgáltató használatához vagy a szolgáltatók szűk köréhez vannak bezárva a közeli infrastruktúra rendelkezésre állása miatt, például előfordulhat, hogy egy adott cég tulajdonában lévő villanymérőt ki kell cserélni a szolgáltatóváltáshoz. Nehéz és kényelmetlen lehet az is, hogy sok szolgáltatóval ténylegesen váltsanak, ami megnehezíti a villamosenergia-szolgáltató szolgáltatásainak elhagyását. Más tényezők is lehetnek, amelyekhez az áramszolgáltatóhoz szeretne menni, például az áramellátásuk megbízhatósága.




A szabályozhatóbb módja annak, hogy meghatározza, hogyan keletkezik az energia, és a listánkon szereplő második módszer az, hogy egyszerűen saját maga állítja elő az energiát! Az energiatermelés minden lépésének ellenőrzése a legjobb módja annak, hogy ne keletkezzen szennyezés az energia előállításához. Ezt több módon is el lehet érni, ezek közül a legnépszerűbbek a szélturbinák és a napelemek. Ezek a technológiák segíthetnek abban, hogy minimális erőfeszítéssel otthon termeljen áramot, csak be kell állítania, és készen áll az otthoni passzív áramtermelésre.


De mivel elektromos járművekről és otthoni áramtermelésről beszélünk, felteheti a kérdést, mennyire hatékony a tetőre szerelt áramfejlesztő? Mennyi ideig tartana teljesen feltölteni az elektromos járművemet? Hát nézzük meg! A brit használatra újonnan jóváhagyott Citroen Ami-t fogjuk venni. Csodálatosan kicsi elektromos jármű, városi vezetéshez tökéletes. És meglátjuk, mennyi időbe telhet az autó akkumulátorának teljes feltöltése. Kezdetben ennek a járműnek az akkumulátorkapacitása 5,5 kWh, ami az akkumulátor 48 mérföldes hatótávolságát jelenti.



A szél erejének kihasználása


Ezután ki kell választanunk egy szélturbinát, amellyel feltölthetjük ezt az akkumulátort. Vegyük a TESUP Atlas 4.0-t. Ez a szélturbina névleges teljesítményén 4 kW-ot tud termelni! A 15 m/s-os szél hatására a névleges sebességen forog ez a turbina elegendő energiát termelne ahhoz, hogy a Citroen Ami akkumulátorát mindössze 1 óra 23 perc alatt feltöltse! Sajnos ez potenciálisan nem reális, mivel nem valószínű, hogy a turbina folyamatosan forog a névleges fordulatszámán. A tényleges valószínű energiatermelés meghatározásának módszere a kapacitástényező használatával történik.


A kapacitástényező azt jelzi, hogy egy szélturbina mekkora valószínűséggel forog a szél miatt egy adott pillanatban. Ez az érték az idő körülbelül 30%-a egy viszonylag szeles országban, például az Egyesült Királyságban. Ezért az Egyesült Királyságban az Atlas 4.0 becsült effektív energiatermelése körülbelül 1,2 kW. Mindez azt jelenti, hogy a Citroen Ami akkumulátorának feltöltéséhez szükséges teljesítmény körülbelül 4 óra 35 perc alatt termelhető! Egyáltalán nem rossz! Ezt az időt akár több szélturbina telepítésével is le lehetne hozni!


Tehát, ha elektromos járműve van, érdemes lehet egy szélturbinát keresni az otthonában, amely segít feltölteni elektromos járművét, és szén-dioxid-barátabbá tenni közlekedését!

MA Ft 140,000 KEDVEZMÉNY

bottom of page